Safety first

2013-03-30 13:12:31 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Säkerhetscheck

Jag har utvecklat en del vitala rutiner här på Tasikoki, som numera sitter djupt inrotade i mitt undermedvetna. Målet är att undvika otrevliga interaktioner med tropiska insekter. Fast jag skulle snarare vilja kalla de monster.

1) Toalettrutinen aka 007
Putta upp badrumsdörren med båda fötterna utanför tröskeln. UTANFÖR tröskeln! Kika in åt höger, med stort avstånd från dörrkarmen. Clear. Vänd ryggen åt safe-sidan och kolla vänstersidan. Ta ett kliv inåt och kolla bakom toalettstolen, och i samma rörelse; kontrollera utrymmet bakom dörren. Obs! Glöm för i jösse namn inte att kontrollera taket!! Det kan få ödesdigra konsekvenser. Believe you me!

2) Krypa ner i sängen aka Myggmaniac
Tänd alla lampor. Lyft försiiiiiiiktigt på lakanet och se upp för eventuella
lönnmördare. Skaka våldsamt samtidigt som du hoppar för att undvika att eventuella lönnmördare träffar dina tår. Om de gör det; skrik för fulla muggar. Skrik INTE vid falsk alarm då detta kan leda till bittra blickar och smeknamn i feghetens tecken. Dubbelkolla alla veck i lakan och i myggnätet och se till att stoppa in myggnätet ORDENTLIGT. Försök sova utan att röra dig över huvud taget. Går det inte; träna lite varje dag- man får bara ett liv (as far as I know).

3) Sätta på skorna
Observera objektet på håll i ett par minuter för att säkerställa att ingenting rörligt bosatt sig i skodonet. Lyft i ena skosnöret och svinga. Ovälkomna gäster bör vid denna rörelse fly sin kos. Efter första kontrollen kan du för säkerhets skull banka skiten ur närmsta sten med skon. Detta gör dem även lite renare= multitasking!

4) Måltidsintag aka dammsugaren
Inhalera all mat så fort du kan. Myrorna är överallt, you are safe nowhere. Rapido rapido!! (Jag kan erkänna att magknip kan vara en biverkning.)

5) Äta kakor ur en öppnad påse på rummet aka the deathtrap
Kuggis! Lämna aldrig aldrig ALDRIG en öppnad påse kakor på rummet!!! Du får garanterat en hord myror omkringströvandes.
Detta är anledningen till att hela min hylla nu luktar gift. Because of the kakmisstag.


Så med andra ord spenderar jag min vardag här med att se fullkomligt paranoid ut. Så värt det.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu