Hhlfkf

2015-06-19 20:37:40 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag har lika många barn suttit på mina axlar/ben/armar/min rygg/nacke/vadsomhelst som det är signalfel mellan Göteborg-Lund en genomsnittlig tågresa. Vi besökte skolan där vi skall jobba idag, och jag längtar redan till imorgon när vi får gå dit igen.

Barnen är väldigt små, bara 3-4.5 år, och lär sig väldigt basic matte och engelska, men med tanke på hur små de är så är det väldigt duktiga tycker jag. De har energi som jag vet inte vad, och vi var helt dödströtta efter att ha lekt med dem i en timme. 
Skolan drivs av en kvinna från byn, som startat det på eget initiativ och som har klassrummet hemma. Hon är helt underbar på alla sätt och vis, och är verkligen så himla tacksamma för att det kommer dit volontärer. De håller på att bygga ett till klassrum, och i ett svagt ögonblick kan vi möjligtvis ha sagt att vi nog kan hjälpa till att bygga taket...
Tips inför detta tas tacksamt emot på vadtusanharvigettossinpå@hjalpossnu.se

Middagen idag var intressant. 
Först hörde jag coconutchips vilket gjorde mig himla förvirrad eftersom det beskrevs som kyckling. Sen insåg jag att det de sa var typ kuku nah chips, alltså kyckling och pommes frites, vilket var tusen gånger mer logiskt men mycket mindre tanzanianskt (note to self; googla hur man skriver detta ord) än vad jag trodde. Från det att vi satte oss tills dess att kycklingen lades på grillen förflöt 1h15minuter, vilket vi på helt fullaste allvar misstänker berodde på att de slaktade hönan bakom huset. För en gångs skull talar jag helt utan sarkasm. Bevis saknas men vi har misstankar. Gott var det iallafall! Dessutom äter man typ gratis om man äter på lokala ställen dit invånarna själva går. Lunch idag med dricka och frukt till efterrätt kostade ca 10kr per person. Mitt studenthjärta gråter av lycka.


"Våra" getter. Den till vänster är den mest gravida varelsen jag sett i hela mitt liv, den är dubbelt så bred som den är lång vilket tyvärr inte syns på bilden.


In till höger bor vi!


Klassisk "låtsas-ta-kort-på-maten-men-tar-egentligen-kort-på-något-annat"-bilden. I detta fall Tavlorna med stort T. 


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu