Takbygge

2015-06-21 19:29:30 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Bygga tak

Bygga tak var det ja. Right.
För killarnas del.
Jag blev ombedd att gå och laga mat med hushållets döttrar eftersom att det var kvinnornas jobb (ordagrant), trots att jag är lika duktig på att laga mat som en sten är. Jag fick lära mig att rensa grönsaker, riva tomat och tända en gasspis.... Stod ut med det till lunch ungefär och sen struntade jag i det och hjälpte till lite med taket ändå, inte så mycket jag hade velat men litegrann. 
Nej, jag skall inte klaga men som tjej i sverige vill jag påstå att jag är väldigt ovan vid att bli så öppet särbehandlad för att jag är tjej, eller att folk antar att jag inte kan saker bara för att jag är tjej, så det var en konstig och inte uppskattad upplevelse. Men taket är på g iallafall, vilket ju är det viktigaste :)

Dagens achievement; skitgubbemästare. Yeah. 
Dagens misslyckande; vara överdrivet jättesämst i ett annat kortspel...

Imorgon; hot springs i Arusha! 



Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu