Meme

2013-03-27 11:17:06 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Meme, mannen som är Tasikokis taxichaufför, är utan konkurrens min nya idol och förebild.

Han är så tung va.

Meme kör omkring i en liten ljusblå minibuss, som kan köra genom eld om det krävs. Han är 1,55 lång, och troligen den gulligaste lilla mannen jag sett i hela mitt liv. Han fnissar som en tolvårig pojke, och talar ingen engelska alls.

Längst bak på hans bil står det "Jesus inside". Han körde oss genom den lilla muslimska byn här i närheten med dunkande partymusik på högsta volym, och gröna diskolampor blinkandes i taket. Utöver det så vevar Meme som en hel karl, istället för den halva karlen som han faktiskt är, och man kan inte annat än garva i baksätet.

Ja, han har faktiskt installerat en diskolampa! HUR COOLT ÄR INTE DET?!

Och; hans favoritlåt var Gangnam Style.

Aa Meme.

Nu undersöker jag möjligheterna att adoptera en äldre indonesisk människa hemma i Sverige, samt hur jag på indonesiska skall förklara detta för mitt offer när det enda ordet jag kan är "Tamasaki", som betyder tack.

Om jag tackar honom tillräckligt mycket kanske han tycker att jag är så snäll att han frivilligt låter sig adopteras?

So far no luck.

Tips mottages tacksamt.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu