Mardi Gras del 2

2013-03-02 13:03:23 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Kylan i Sydney idag paminner skrammande mycket om Sverige, varfor jag och Lydia hade gashud utan dess like nar vi kom hem tidigare. Baddade ner mig i min bortglomda sovsack (har frusit hacken av mig i tva dagar, helt utan anledning) och top mig en powernap.. Vaknar en halvtimma senare av att sju for oss okanda manniskor haller i sig goon (det billigaste som gar att hitta i spritbutikerna) och hogljutt berattar uppkryddade historier om bade det ena och det andra. You gotta love the hostellife.
 
Begav oss ut for att bevittna spektaklet som ar Mardi Gras. Fick en foraning om det hela redan pa vag hem, nar vi motte manniskor som bast passat in i en film av Tim Burton med Mr Depp i huvudrollen. Fjadrar, glitter, tiaror och latex hogt och lagt. Paraden i sig var inte den lattaste att fa se, da hela Sydney med tillhorande slakt, avlagsna vanner, husdjur och dammrattor trangdes pa gatorna, och man fann sig allt som oftast bakom en vagg av manniskor. Men vi fick oss nagra skymtar har och var, men oftast rackte det att lyssna till dunkandet av Iconapop i hogtalarna (deras hit som for ovrigt ar lojligt popular har nere- inte mig emot), och ljudet av glada manniskor.
 
Gav ganska snart upp dock da syrebristen blev pataglig och temperaturen borjade stiga till feberniva, sa vi klamde i oss lite pizza, och ar nu tillbaka pa hostelet.
 
Utnyttjar de gamla datorerna, och far anstranga mig for att hora mina egna tankar da en riktig partyprisse festar loss pa egen hand med jordens mest hogljudda House-music (den daliga versionen, ingen SHM har inte...) trots hostelets policy om "Silence after 10pm". Som sagt. You gotta love the hostellife.
 
 
Na jaaa a int' bitter.

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu