Makassar

2013-03-25 01:31:57 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Godmorgon!

Har nu varit vaken i fem timmar, en plågsam prestation med tanke på att klockan är åtta på morgonen här.
Och nej, jag har inte gått och blivit morgonpigg, däremot så startar volontärprojektet idag vilket betyder att en resa mellan Bali och Manado är nödvändig.

Trots det korta avståndet var en mellanlandning i Makassar tvunget, och här är jag nu. Till skillnad från Bali som är hinduiskt, så är resten av Indonesien muslimskt. Med andra ord; linnen och korta shorts uppskattad inte, varför långa shorts och t-shirt blev dagens outfit.
Trots detta stirrar folk väldigt mycket, och jag har räknat till noll andra personer som inte har tjocktröja. Förstår inte hur de kan andas bakom allt tyg, det är ju ökenvarmt redan vid den här tiden på dygnet!

Fick uppleva resans första möte med hål-i-golvet-toalett också. Jag vill gärna vara den upplevelsen fattigare tack. Behövde verkligen gå på toa, men jag blev så ställd av det där hålet i marken. Jag behöver fortfarande verkligen gå på toa.

Jag däckade på flyget förut, efter tjugo minuter ombord. Flygvärdinnan fick ruska mig för att ta mitt skräp, som jag använt som huvudkudde. Måste sett ut som Gollum i LOTR, där jag skyddade kartongen med mitt liv som insats.

Vill ni lära er indonesiska?
Perhappienperhapfien!
Det betyder tydligen "Your attention please", för de ropar ut det här hela tiden. Tänk bara vilka storslagna entreer ni kan göra i indonesiskt sällskap med den frasen va? Ni kommer att bli mottagna som kungar. Då kan ni ju tacka mig sen.

Det här förresten, det är svammel på låg nivå. Kvantitet före kvalitet. Vad är det här för skit jag skriver? Dömer er alla om ni hängt med ända hit. Skaffa er ett liv!

Flygplan har väl alltid vanliga toaletter? Bara fyra timmar kvar...


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu