Lydia signar in och ut

2013-03-16 08:18:08 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Eftersom att det här med ett eget designat blogginlägg har fått stackars Lydia att ligga sömnlös om nätterna, så befriade jag henne från plågorna i utbyte mot att hon lovade att svara på några frågor istället. Sammanställde svaren här nedan. Följande svar är till hundra procent Lydias egna, och inga delar har under några omständigheter modifierats av författaren till detta inlägg. Aktiebolag Biggan AB tar inget ansvar för vad som sägs i denna intervju, och hänvisar ytterligare frågor till fröken Lydia Englund direkt om sådana uppstår.

Jag möter Lydia på det hostel där hon bott på den senaste veckan. Hon uppträder lugn och sansat, och det verkar inte som att denna C-kändisstatus som intervjun benämner henne med har stigit henne åt huvudet särskilt mycket. Hon svarar vänligt på mina frågor, även om blicken allt som oftast vandrar bort mot marskakorna och chipsen som står på ett bord.

Julia: - Så, hur känns det nu att åka hem efter sex veckor på vift i landet Down Under?
Lydia: - Tråkigt. Meckigt. Jobbigt att sitta på ett plan. Kommer sakna Biggan väldigt väldigt väldigt väldigt mycket. *intervjupersonen blir blank i ögonen*
Julia: -Lellelelledå... Okej enough cried; vad skulle du säga har varit det bästa med resan?
Lydia: - Alla människor vi lärt känna, och framförallt något oväntat de fem personligheter som Biggan visat sig bestå av. Man tror att man känner någon....
Julia: -Ha? Vad fan säger du? Vadå fem personligheter?
Lydia: - Eeeh ta det lugnt nu... Vi kom ju fram till att du består av fem delar; Den Hurtiga, Tjockisen, Spinkisen, Gammelmormor och Dagisbarnet... Vi kallar de för de fem musketörerna?
Julia (något förbittrad); - Jaha... Vem är den bästa då?
Lydia: - Du är ju underbar hela du... Men om jag måste välja.. Alltså måste måste verkligen, om någon mordhotar mig... Så måste jag definitivt säga Tjockisen alla dagar i veckan!!! (Kan nu se henne äta upp chipsen och kakorna med blicken samtidigt som hon söker medhåll från "Tjockisen". Not so much- det är Gammelmormor som styr just nu!)
Julia: - Vad är det värsta med dem då?
Lydia: - När de blir upprörda... Boy, do we have a fullskaligt inbördeskrig or do we have a fullskaligt inbördeskrig if you know wha...
Julia: -OKEJ DET RÄCKER.. Vilken är din favoritplats hittills?
Lydia: - Sydney! På grund av allt roligt folk. Och vår Nutellaburk. 750g ren kärlek, redo att avnjutas. Nä vet du vad, faktiskt BARA på grund av nutellan! *intervjupersonen kör en full utläggning om Nutellans alla fördelar, som är lite för lång och för sötsliskig för att ta med här, varför den blivit censurerad*

Fem snabba med Lydia;
Resans...
...konstigaste? ; Mrado, pannkakscafemanagern som tyckte att vi var de mest fantastiska tjejer han någonsin träffat och nu vill att vi skall flytta till Australien för att plugga, så han kan stötta oss. Nej tack Mrado vi klarar oss bra!
...pinsammaste? ; När vi var på Manly Beach. Först skulle jag fråga om mer sås till min fish'n chips men frågar istället efter mer sausage, alltså korv... När han i kassan inte fattade fick jag panik, blev stum och kunde bara peka på såsen med vitt uppspärrade ögon. Sedan när vi skulle gå, så skulle jag ta upp kameran från en stol, och tappade balansen. Ståendes helt stilla. Såg på Biggan och garvade, och började sedan säga "smidig som en..". Då brakade jag rätt in i en ihopvikbar skylt och fastnade med väskan. Kom verkligen inte loss, det var som att sitta i en rävsax. Biggan vek sig av skratt och var okapabel att prata och hjälpa till, så där stod jag och såg dum ut tills hon hade sansat sig. Folket omkring oss bara skrattade, och Biggan skrattade så mycket att vi nästan missade färjan hem. DET var pinsamt!
...jobbigaste? ; Bastunatten på Nomads i Melbourne där jag fick duscha med isvakskallt vatten mitt i natten för det var så varmt på rummet.
...roligaste? ;Allt Julia glömt överallt... (Kommer ett helt inlägg med det senare, thats how bad it is!)
..mest irriterande? ; Att mitt favoritband OneRepublic var i Sydney en dag efter att vi åkt därifrån. FML.

Julia: -Underbart Lydia, då börjar den här intervjun närma sig sitt slut! Hur mycket kommer du att sakna mig nu då?!
Lydia: - Jag kommer sakna dig så... Så.. Såååå... *intervjupersonen bryter ut i hysterisk fulgråt med tillhörande hulkningar, och vi tvingas ta en paus*

Julia:- Okej, vi glömmer det... Kommer Julia att klara sig utan dig?
Lydia: - Så länge hon kommer ihåg att ta med sig själv så skall det nog (nog) inte vara problem! Hon är så fantastiskt smart och världsvan ju.


Tack Lydia!!


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu