Kangaroo Island

2013-03-13 13:09:11 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..



Sitter i skrivande stund på väg hem från en händelserik dag på Kangaroo Island, något jag snart skriver mer om, men först måste jag ställa en retorisk fråga.

Vad är det för socialt fel på somliga människor?

Jag baserar min undran huvudsakligen på två individer, där den ena är jag själv, och den andra är den inte så väldigt förtjusande Mannen Till Höger om mig.

Mig är det något gravt fel på då jag nyss skulle ta ner min väska från hatthyllan och istället tappar hela lasten i huvudet på en kvinna som sitter tvärsöver gången, varpå hon tar sig för huvudet och jag stapplar fram "Im so, so sorry, are you okey?". Därefter vänder jag mig till Lydia och asgarvar, av skam naturligtvis. (Julia; det finns sociala sammanhang där man måste kunna BEHÄRSKA SIG, och denna var en av dem. )Klantskalle klantskalle klantskalle.

Mannen Till Höger är ett mysterium i sig. Här sitter en hel busslast trötta turister vid halv tio tiden på kvällen efter fjorton timmars intensivt turistande och försöker sova, och precis då av alla tidpunkter, så anser Mannen Till Höger det vara hög tid för att lyssna på klassisk musik. Högt. Utan hörlurar. Jag börjar tro att jag är med i en inspelning av dolda kameran. Visa er nu, tack.


*andas*

Kangaroo Island var det ja. Har spenderat dagen här, och sett väldigt massa skojjiga grejor. Vi har promenerat med Australiensiska Sjölejon på stranden, sett NewZealand Fur Seals, kollat på stenformationer som måste vara utkarvade av utomjordingar, sett kängurus, koalor, wallabies och coolast av allt; ett myrsvin, eller echidna som det heter på engelska.

Guiden satt som bäst och berättade om echidnan och sade att man sällan ser någon för de är väldigt skygga och ser man dem så är de när de kubbar fram över vägen. Tre minuter senare ser vi en echidna, grävandes i godan ro mitt på ett fält, och inte brydde hen sig det minsta om vår närvaro.

Det var där jag förlorade förtroendet för den guiden.

En echidna ser lite ut som en blandning av en igelkott och ett piggsvin; rätt liten med långa vassa piggar på hela ryggen. De har en nos som den hos en myrslok, och bökar i jorden som en liten gris. Så. Himla. Gullig!

Den hade räckt för att göra dagen för en biologitönt som jag, men dessutom var det alltså massa andra djur och naturliga skönheter.

Vilken dag.

Nu somnar jag snart här, och Mannen Till Höger har precis insett att trettio personer snart spetsar honom på högafflar om han inte slutar spela sitt satans plinkplonk.
Tack gode gud.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu