Indonesisk mat

2013-03-21 15:06:57 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


På väg ner till stranden idag passade vi på att haffa lite indonesisk mat.

Det är lustigt, för det är så mycket skjul och småhus inklämda överallt att man liksom ser förbi allting. Hade aldrig hittat detta stället om jag inte fick det utpekat för mig, och inte ens då fattade jag att det var ett matställe.

Det, mina vänner, var en spännande upplevelse.
Man fick peka på allt man ville ha, och så lassade de upp maten i en skål. Bara det att jag inte visste över huvud taget vad jag pekade på.

Kändes som rysk roulette.

Man såg inte vad det var heller.
Personalen kunde ingen vidare engelska, och en indonesisk benämning på "fårhjärna" gör ju inte mig mer avskräckt. Till slut förstod jag att jag åt ris (bra där), kyckling, äggplanta och någon oidentifierad, toastliknande, grynig böngrej.

Sjukt gott!

Och denna riktigt stora måltid gick på det plånboksvänliga priset 7kr.

Me like.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu