Hur man förvandlar vitt till grönt

2013-03-27 11:45:10 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Första dagen på jobbet avklarat, första tröjan förstörd.

Som det osmarta, intellektuellt underutvecklade papphuvud jag är, valde jag dagen till ära en vit tröja.
Den såg fin ut. Den var ren. Den var bekväm.

Sen Städade jag rent en fågelbur från skit, geggade runt med papaya och mögliga bär, satte mig i en lerpöl, högg bambu, släpade bambu genom snårig djungel, svettade bort några kilo och badade i saltvatten.

Och nu? Nu är tröjan grön!

Helt grön.
Grönt är fint.
Grönt är skönt.

Inte lika fint som vitt.

Så nu har jag tre tröjor kvar som är okej att arbeta i.

Därför har jag fattat det oerhört viktiga och vuxna beslutet att återuppta planerna på min Stinkande Teori, men addera "Smutsiga" till titeln.

Min hypotes är att Smutsiga Stinkande Teorin kan få mig att överleva på fyra tröjor i fyra veckor. Jag är hoppfull och positiv.

Om ni har andra tips så mottager jag även dessa tacksamt.
Förutom om ni säger till mig att tvätta. Då får ni inte läsa min blogg längre och ni är bannade från Biggan AB och all involvering i mina sysslor.
Jag vill inte tvätta.

Nej.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu