Hatihati labalaba lakilaki

2013-03-31 15:15:43 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


"Har du lärt dig någon indonesiska nu då?" är en fråga som jag säkerligen kommer få av någon när jag kommer hem.

Den kan jag svara på redan nu;
Hell to the YEAH!

I ärlighetens namn har jag lärt mig de mest grundläggande fraserna som jag faktiskt kan få användning för i riktiga livet. Ord som "snälla" (silakan), "stark/kryddig" (pisades) och "godmorgon" (silamat pagi) har fastnat.

Inget av dessa ord är dock i närheten så användbart som frasen "hatihati labalaba lakilaki". Hatihati labalaba lakilaki kan få folk att lyssna till mina ord i en handvändning. Den ger mig makt. Respekt. Nyhetsvärde.

Det betyder...



WATCH OUT FOR SPIDERMAN!


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu