Fetma

2013-03-27 11:14:07 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Min väska har sakta men säkert närmat sig gränsen mot övervikt, och jag vet inte hur jag skall få den tjockisen att börja banta.

Det började i Australien.
Såg små tecken på att han var hungrig, men regerade inte förrän första steget till ett beroende utvecklats. Plötsligt hittade jag matrester i hela väskan; en klänning här, ett par shorts där.

Tog inte signalerna på allvar.

Och nu väger han 18,8 kg.
Han har gått upp 2,8kg, och då har jag ändå fått magpumpa honom på mycket schampo, balsam, hudkrämer och så vidare.

För ett par veckor sedan försökte jag föreslå någon sorts rehab, men den axelremmen ville han inte lyssna på.

Nu fyller saronger, mer klänningar, nya engångsprodukter (min stinkande teori har jag övergivit) hans mage, och jag kan bara hoppas att vi hinner hem till Sverige innan han äter ihjäl sig och spricker!

Gud hjälpe oss.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu