Buuurn

2013-03-14 14:39:08 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Om vi har varit brända innan så är det ingenting mot vad vi är nu.

Lydia somnade på stranden i Glenelg idag och fick australienisk lasersol fokuserad på baklår och rygg i två timmars tid. Hon ligger och sover på sidan inatt, vilket väl säger allt.
Jag råkade inte lika illa ut men det är inte utan lite svidande ländrygg jag sover vill jag lova.

Tre personer har påpekat vår nya hudfärg idag, och det är tre för mycket.

Första personen var en jäkligt mystisk finsk-svensk-australiensisk tant på spårvagnen, som påstod att Lydia inte förstod sig på solen och tyckte att det var nödvändigt att påpeka att man behöver solskyddsfaktor. Och så gick vi vidare, en kunskap rikare i livet. Tack för det tanten!
Tant nummer två närmade sig i den lokala mataffären Coles, där hon sade att vi skulle vara försiktiga om vår vackra hy. Det var ju rätt gulligt sagt på riktigt.

Tredje personen var vår rumskompis som sarkastiskt påpekar att "You look..brown.." Till mig. Ja men tack JAG FATTAR GREJEN OKEJ skrek jag inte men det var inte ens nära nej men jag hade bra gärna velat.

Låt mig va.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu