Bonnabränna

2013-03-27 11:14:22 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag tror inte ni förstår vilken fruktansvärd bonnabränna jag kommer ha när jag återvänder till Sverige.

De är väldigt strikta med kläder här, och som tjej får jag inte ha byxor som visar låren (helst inte knäna) eller tröjor som visar axlarna eller har urringning. De indonesiska djurskötarnas fruar blir fanatiskt svartsjuka om vi har linnen till exempel, och det har tydligen hänt att de måste sluta arbeta här för att fruarna inte gillar det.

Det är med andra ord en regel som man inte bryter.

På stranden gäller samma regler.

Jag kommer alltså vara här i en månad, i skuggan i djungeln, med t-shirt och långa shorts. Och sola i detsamma.

Kommer kunna gå naken hemma och folk kommer tro att jag bara klär mig i vitt.

Jobbigt liv.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu