1-ingredientsregeln (Använd gärna hemma)

2013-03-11 10:45:03 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag har jag och Lydia gått till historieböckerna.
Nu hör jag hur det riktigt knakar i era kontorsstolar där hemma av nyfikenhet, så bara för att jag är en sån vänlig och väldigt barmhärtig människa, så skall jag befria er från ert fängslade tillstånd.

Vi haaaaar...
*trumvirvel*
*fanfarer*
*rocksolo*
*levande orkester*
*Carl Einar Häckner*
*trumvirvel*

.... Lagat middag som innehåller FEM olika ingredrienser!!!!!!


Är ni inte förstummade av häpnad?

Tillåt mig förklara hur vår matsituation sett ut fram tills nu. Vi har strikt följt en eget påhittad regel som kallade "1-ingredientsregeln". I korta ordalag går denna ut på att varje huvuddel av middagen max får bestå av en ingrediens.
Vi äter till exempel pasta och tonfisk (1 +1 ingrediens)
Pasta och köttbullar (1+1ingrediens)
Fiskpinnar och pasta (1+1 ingrediens)
Ja men ni fattar grejen?

Det har liksom blivit mer regel än undantag, och vi är alltid, utan undantag, de individer på varje hostel som tillagar de simplaste måltiderna. Folk står med redningar, grytor och annat krafs och där står vi med vår regel och vår pasta. Det tar emot att lägga i salt i pastavattnet, så illa är det.

Men idag.

Idag stekte vi riktigt (alltså äkta) KÖTT (!!!) i olja, vitlök och kryddor (och lite korvrester för vi orkade inte diska stekpannan), och åt det med TVÅ OLIKA SÅSER och STEKTA GRÖNSAKER!!!

Herregud, kan ni tänka er?
Vi är helt utmattade nu.

Så, ni som vill skicka donationer eller beröm till oss kan skicka det till Adelaide Backpackers Inn på Carrington Street. Jag heter Julia Johansson. Och den andra muppen heter något på L men jag var huvudansvarig för köttet så skicka ni till mig!

Tackaaaarrrr


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu