Sydney

2013-02-27 04:03:47 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


God förmiddag mina vänner (och fiender för all del)!

Bloggar med strålande sol i ögonen och ljudet av vågorna på Bondi Beach i öronen.

Antar att ni redan där är smarta nog att förstå att vi inte ångrar den extra utgiften i form av en flygbiljett hit för tre öre.
Igår promenerade vi omkring i stan och såg klassiska vyer som Sydney Opera House och Harbour Bridge. Staden är fin men framförallt väldigt mågsidig. Det finns botaniska trädgårdar, hamn, slumkvarter, Rosenlundsliknande områden , och höghus.

Idag tog vi som sagt en paus från vandrandet och har styrt kosan mot Bondi Beach. Har legat och solat en stund, och förut fick vi för oss att bada, det hör ju liksom till.

Gick ner mot vattnet och fick en smärre hjärtinfarkt. För ett ögonblick trodde jag att vi gått på fel plan och hamnat på Arktis, för fyy farao och hans undersåtar vad vrålkallt vattnet var! Att gå från 26 grader till detta var väldigt oväntat!
Förstår inte hur surfarna som ligger i i timtal har alla tår och fingrar i behåll, när vi drabbades av köldskador efter första vågen.

Måste säga att jag känner mig väldigt ouppdaterad på vad som händer hemma! Har ni något kul att berätta så skriv på fejjan och gör mig glad:):):)



Hoppas att allt är väl med er!


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu