Konsten att göra bort sig

2013-02-22 08:16:46 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag förstår mig inte på australiensiska hälsningsfraser, och förstår inte hur jag skall reagera när jag hör dem.


När man går in i affärerna till exempel, drabbad jag av akut efterblivenhet.
De säger "How is your day so far?", men de vill inte ha något svar.
De säger "seee ya later", när man går därifrån, fast man aldrig kommer ses igen

Jag VET att man inte förväntas svara, men min artighet liksom tvingar mig att säga någonting. Men det blir bara fel.

När jag stammar fram "eeh thank you its good how about you *mummelmummel*, så skrattar de bara åt mig och jag blir rosa i ansiktet.

Hello all Aussies, this is the awkward swedish girl talking. Please stop being nice and asking me how I am. I become uncomfortable. Thank you.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu