Great Barrier Reef

2013-02-10 12:29:34 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Mitt förra inlägg fastnade i cyberspace och visas alltså först nu. Dessutom vandrade bilderna vilse, så jag kan varken visa er kängurus eller koalor.

Jag och Lydia har iallafall tagit oss upp till Cairns nu, och gör oss redo för en tredje natt. Dagarna är sjukt späckade, och jag skäms för att erkänna att vi inte klarat oss över 22-strecket en enda kväll.

Igår var vi på en utflykt i Daintree Rainforest, där vi badade i en flod, åkte ner för en mindre fors, vandrade i regnskogen, åt jättegod glass och besökte Cape Tribulation ( den punkt där Barriärrevet och regnskogen nuddar varandra). Fantastisk utflykt!

Idag har vi spenderat hela dagen ute på Stora Barriärrevet. Vi blev upplockade 06:45 imorse (kill us now) och åkte upp till ministaden Port Douglas. Därifrån följde en 1,5 timmar lång båttur ut till revet. Jag skulle dykt tre dyk men fullföljde faktiskt bara två, och valde istället att snorkla en av siterna.

Första dyket var sisådär, men andra tar sig in på topplistan över häftigaste dyken hittills. Vi såg en Grey Reef Whaler (en stor haj), och vår instruktör blev biten av en triggerfish. Den är ofarlig, men jag skrattade så mycket att jag nog sänkte vattennivån med ett par centimeter efter alla kallsupar och dränkta cyklop.

Vi hade velat åka härifrån imorgon, men de har problem med järnvägen längre söderut så vi får åka på tisdag. De tar hela 12 timmar med tåg till nästa anhalt; Airlie Beach och Whitsunday Island. Vi har väldigt kort om tid där, och har definitivt underskattat storleken på detta land. Det är enormt för tusan.

Försöker ladda upp bilder sen, men får se om det fungerar! Annars hörs vi snart! Kramiiiiss


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu