Things I miss

2013-04-19 14:03:54 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


"Nu är slutet nära"

Fy, nu är det bara fem dagar kvar tills jag är hemma i kalla Sverige igen! Kan inte förstå att det redan har gått elva veckor, jag tror att universum har mixtrat med tiden.

Har haft en toppenbra resa, men som alltid är det skönt på vissa sätt att komma hem, och det finns saker jag saknar (bortsett från vänner och familj).

1) Min säng
Klassikern, det jag saknar mest. Madrassen jag sover på här är böjd som en hängmatta, och jag som gillar att sova på mage vaknar med multipla frakturer i nacken varje morgon. Att det satans myggnätet trasslar in sig i exakt allt gör inte det kommande avskedet svårare direkt.

2) En dusch med mer än en kran
Vattnet värms upp av solen om den behagar visa sig, så temperaturen kan vi inte göra något åt. Oftast är duschen sjukt kall. Har vant mig nu efter fem veckor. Jag har ingenting emot att duscha kallt, särskilt inte eftersom man är vansinnigt svettig efter jobbet, men det blir skönt med en dusch där jag faktiskt kan få bestämma vattentemperaturen själv för en gångs skull.

3) Potatis..
.. Eller vad som helst bortsett från ris. Och pasta! Pasta fick vi nog av i Australien, visst Lydiott?

4) Parfym
Enda parfymen jag haft de senaste veckorna är myggsprayen, och vi vet alla att det inte är den mest behagliga lukten i världen..

6) Att vara torr
Har inte haft en torr dag sedan jag kom till Tasikoki, utan att överdriva. Mina fötter hatar mig numera.

5) Lösgodis
Need I say any more?


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu