Säkerhetsstatus; trygg

2013-04-15 13:51:15 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Häromdagen fann jag till min stora förskräckelse att min säkerhetsrutin när det kommer till toalettbesök och spindlar faktiskt gjorde nytta.

Följande scenario utspelades:
*xxx*= tankeverksamhet

Ställer mig utanför tröskeln.
*Okej, kolla höger*
Lugnt.
*Kolla vänster. Herregud det här börjar bli patetiskt. Jag har varit här i tre veckor och jag har ALDRIG sett en spindel här inne. Okej, vänster lugnt.*
Tar ett steg in.
*Bakom toan lugnt, bakom dörren lugnt*
Vänder mig om och börjar stänga dörren.
*Okej thats it, det här var sista gången jag gjorde den här rutiAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!*

En tjock, stor wolfspider ovanför dörren!!!!!!!!!!!
Jag fick stirrig blick, och folket i köket kunde njuta till synen av en skräckslagen svensk som sprang ut och hoppade upp på muren med ena benet på golvet och andra benet dinglande en våning upp med en stentrappa nedanför.

*Eeh, andaaaas andaaaaaas. Men va... Vafan gör jag på muren? Det är inte riktigt värt att hoppa mot ett säkert benbrott Julia, bara för att undvika en spindel. Pull yourself together.*

Gick in igen och väntade tills någon tagit bort spindeln innan jag gick på toa.

I tell you folks; en riktig säkerhetsrutin är nyckeln till ett hälsosamt leverne.

Remember where you heard it first.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu