Richie the crazy cockatoo

2013-04-15 13:25:41 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Har spenderat två dagar i sängen med feber, så igår var första dagen sedan i tisdags som jag jobbade en heldag.

Feber i regnskogen är inte att rekommendera, trodde jag skulle bli tokig på värmen. Men men, nu mår jag bättre iallafall.

Har idag jobbat med fåglarna, vilket innebär att en timma på morgonen innehåller ständiga avvärjningar mot Richie.

Richie är Tasikokis andra djävul (Damri kniper förstaplatsen).
Han är en kakadua som uppenbarligen hatar allt som har med människor att göra. Så fort man kommer in i fågelburen så flyger han ner och sätter sig precis ovanför dörren.

Richie vet att vi måste gå förbi det stället för att komma åt att städa.
Richie är smart.
Richie är elak.
Richie är en smart och elak djävulskakadua.

När man går förbi stirrar han på en med sina svarta ögon, och när han tror att vi inte märker så startar han sin attack.

Helt plötsligt hör man flaxande vingar oroväckande nära, och strax därefter känner man Richies krafsande klor på ryggen. Oftast landar han bara lätt och sticker sedan, men en tjej fick faktiskt rivsår av honom.

Sådär håller han på, outtröttligt, tills man är ute ur buren. Det komplicerar städningen en hel del kan jag säga.

Igår fick jag honom dock på fall från tronen, den djävulen. När jag hörde honom bakom mig så duckade jag, vilket resulterade i att han krafsade i tomma intet. Den minen alltså, han såg så bestört ut (ja fåglar kan se bestörta ut), precis som om han tänkte; " WTF?!? Hur visste hon DET?"

Hah!
Julia vs Richie 1-0
Eller snarare Julia vs Richie 1-5

Så nu duckar jag så fort jag hör flaxande vingar, för att överrumpla Richie.

Det kan erkännas att en bugg i min försvarsteknik är att fågelburen innehåller ca 50 fåglar.

Det är en väldans massa flaxande.
Och det blir en himla massa duckande.

Vill inte ens veta hur dum jag måste se ut.

Suck.

Julia vs Alla Fåglar 0-1


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu