Indonesisk mat

2013-04-13 12:33:52 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag kom till Indonesien i tron om att kunna äta hälsosam, vegetarisk mat.
 
Tillåt mig, återigen, att skratta högt och länge.
 
Vegetarisk stämmer, men hälsosam? Not so much. 
De har all potential i världen, och de har såå många olika grönsaker och frukter i sina måltider. 
 
Men.
 
De har även upptäckt tjusningen med att fritera. 
 
Allt är friterat.
Man får friterade grönsaksbiffar.
Friterad aubergine.
Friterade pannkakor.
Friterat potatismos. 
Friterad tempe.
 
Till alla måltider serveras ris, och kolhydraterna får borden att bågna. Proteinet kan man få genom tofu eller tempe, men annars lyser de med sin frånvaro.
 
Och missförstå mig inte; det smakar gudomligt gott, men hälsosamt- där ber jag vänligen att få invända!

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu