The freak with the bultsax

2012-09-28 20:49:35 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag efter träningen hamnade jag i en väldigt (i mina antisociala ögon) pinsam situation.
 
Det var bara jag och en tant i omklädningsrummet, och jag skulle öppna mitt skåp:
 
- Vrider världsvant in siffrorna på kodlåset, som så många gånger förr, med tungan rätt i mun (kod 3-3-8-1)
- *tre, och en tree....nähä? Det tar stopp*
- Försöker igen.. *treee....* men vad tusan?!
- Konstaterar att andra låshjulet är fast.
- Låt mig förtydliga: låset har fastnat på kombination 3-2-8-1. En futtig trea skiljer mig från skåpets innandöme!
- Drabbas av akut panik.
- Har i huvudet gått i genom hur man skall bete sig vid en nödsituation, utan pengar, nycklar, mobil, jacka, osvettiga kläder och busskort. Man...kontaktar FBI och Scotland Yard? Nej, inte?
- Tanten börjar titta mystiskt på mina frenetiska försök att brotta upp kodlåset, och jag låtsas som att jag stretchar.
- Tanten går. Yes! Äntligen kan jag jobba ostört!
- Två tjejer i min ålder kommer in.
- *Stöööön*, ännu värre! Människor som snackar på min frekvens, de kommer tro att jag är helt bäng!
- Biter i kodlåset med mina veka tänder.
- Tjejerna tittar på varandra och jag kan höra dem tänka "men herregud varför slickar hon på sitt hänglås, fy vad äckligt"
- Jag fortsätter bita. Och låtsas som att jag stretchar
- GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
 
- Ger upp och går upp i receptionen.
Receptionisten: ser en sinnesjukt frustande flicka, illröd i ansiktet, med håret svettigt och spretandes åt alla håll samt klistrat längs kinderna, närma sig och ryggar tillbaka. Hon vill låna en bultsax...Eeeh, wouldn't think so! Skriker ju bara inbrottstjuv om na!
-Efter att ha övertygat receptionskillen att jag inte tänker sno alla andra motionärers värdesaker, promenerar jag ner med största bultsaxen världen skådat, medan de andra stirrar på mig i omklädningsrummet.
 
- Nu jäävlar ska låset bort!!!
*Spänner mina otroliga biceps och flexar lite extra med vadmusklerna, bara för att jag kan*
- BOFF! HAAHAA! ÄNTLIGEN INNE! In your face, kodlåselände!
 
Med ett smile lika brett som Gazaremsan tittar jag upp och möter tjejernas tvivlande blickar. Flinet rinner av mig som vatten på en vaxduk, och jag sänker huvudet och springer snabbt upp med bultsaxen.
Mission Accomplished!
 
 
En idé till skåpen kanske?

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu