Lagfest och korkskruvskorkar

2012-09-15 11:17:36 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Godmoorgoooon!! 
 
Imorse var det inte Julia som vaknade upp i sin säng, det var ett handlingskraftigt, effektivt freak. Förklädd till Julia. (Don't ask me what happened..)
 
Klockan är bara barnet och redan har jag hunnit åstadkomma en attgöra-lista längre än Midnattsloppet. 
Ja, alltså, jag har skrivit listan.
Jag har ju inte gjort det som står på listan.
Än.
Jeez, vad begär ni av en stackars hjälplös 20-åring egentligen? 
 
Igår var det lagfest! Inte för att jag nu för tiden ingår i något lag, men ändå. En helt obetydlig detalj i sammanhanget! 
Jag och Lydia hade köpt Asti (eller ja, jag hade köpt. Trängts med alkisarna inne på Gamlestadens systembolag. Det var ju inte en dans på rosor direkt, och inte luktade de rosor heller...) som jag skulle öppna.
Det var en sån där korkskruvskork. (säger man bara kork? Då kan man ju mena både skruvkork eller kork-kork. Jag menar korkkork). 
Låt mig beskriva händelseförloppet:
 
21:10 Påbörjar öppningsförsök nummer ett. Falerar å det grövsta.
21:11 Tar i, för kung och fosterland! Falerar lite hårdare. 
21:12 *Nej nu jävlar i havet ska korksatan BORT* 
21:12.5 Skavblåsor i händerna.
21:13 Börjar vandra runt i cirklar och slita mig i håret för att få av den där korkskruven, djävulens avkomma, korken som gud glömde...
21:14 Ett sista försök.. (Föreställ er: Mentalsjuk kvinna i 20-årsåldern men blåsiga (?) händer och svett i pannan grabbar nacksving på skruvkork och vrålar fram sin innersta fighting spirit.)
21:15 BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM!!!!!!!!
En explosion som får Tjernobyl att blekna i jämförelse ljuder genom huset och folk drabbas av tillfällig dövhet.
Korken är dessutom spårlöst försvunnen.
21:16 Julia och Lydia skrattar hysteriskt åt den nu efterlysta korken, samt ser sig nervöst omkring efter eventuellt krossade fönsterrutor eller nedskjutna släktanekdoter. 
 
21:17 Kork återfunnen, stolthet återvunnen! 
Skål! 
 
 
Note to self: Överst på önskelistan julen 2012: En sabreringssabel. (och medfödda skills att hantera den) 
Tack på förhand
 
 

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu