Un agua, por favor?

2012-05-07 06:59:41 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Mina spanskakunskaper har iallafall inte slagit i taket här kan jag påstå. I helgen hade jag följande konversation med en kypare, och blev sedan mobbad hela veckan.

OBS; allt kyparen säger är på spanska, och jag har bara översatt det på svenska för att förklara.

Kyp.: - Vad skulle du vilja dricka?
J: -Vatten, tack!
Kyp: -Vi har inget vatten tyvärr,
J (tror att han bekräftar vad jag sagt): -Ja, vatten tack!
Kyp:- vi har cola, fanta, sprite, öl, saft, men inte något vatten.
J (tror att han undrar om jag vill ha något annat och än en gång försöker bekräfta vatten): - Ja tack, vatten blir bra.

Kyparen suckar och vänder på klacken.

De andra killarna jag var där med skrattade lite för sig själva men var minsann inte vänliga nog att tala om vad som var fel. När alla fått sina drickor förutom jag så börjar jag undra, och då berättar de.


Bra jobbat Julle!

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu