Madame Tussauds, All You Can Eat och Alfa Chi Omega

2012-05-17 05:37:51 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Hejsanhejsan!

Sitter här i på biblioteket på UCLA Campus och roar mig med datorn. Har suttit här i en och en halv timma och har halva tiden kvar, gissa om jag är uttråkad?

Imorse när jag vaknade hade jag en hel dag av slapping framför mig, så vad bestämde jag mig för att göra?
Ta en promenad upp till mataffären, köpa tolv liter vatten, 2.5 kg mjöl, bananer, ägg, smör, sylt, kakao, och yoghurt. Sen ville jag vara miljövänlig och Våga Vägra Plastpåsar, vilket ledde till att följande konversation utspelade sig (bör tilläggas att jag hade endast en liten tygryggsäck att bära allt med, vilket kassören såg):
C- Would you like me to pack your things in a bag Ma'am?
J- Oh no thank you, I don't need a bag!
C- O-kay...*fundersam tystnad*
C- Do you need help out to your car?
J- No thank you I don't have a car, I'm walking!
C- Ehm...alright *tittar på mig som om jag vore ett UFO*

Sedan trycker jag ner allting i min ryggsäck förutom vattnet, tar allting i famnen och stapplar tillbaka till lägenheten, en promenad på ca 10 minuter. Sen dog mina armar litegrann och jag blev tvungen att ligga still på en solstol i två timmar för att återhämta dem. Livet kan ju vara sämre!

Men jag tog inga plastpåsar iallafall, och var således yttterst miljövänlig! Go Julia!

Idag har vi ätit middag på Alfa Chi Omega, och vi fick helt vansinnigt goda köttbullar med pasta och stekt eggplant. Maten här i USA är som jag nämnt inte den bästa. Igår åt vi på ett AllYouCanEat, och vi åt tills vi sprack.
Jag gjorde nybörjarmisstaget att tro att salladsbaren var den enda buffen...sen svängde jag runt hörnet och såg de fyra andra buffeerna. Jag var VÄLDIGT mätt när vi gick därifrån!
För att inte dö av tristess (eller fetma efter dagens lunch) så tränade jag sedan i 2.5 timmar när Linn var i skolan! Det var jobbigt. Och välbehövligt.

Har just laddat upp lite bilder på Facebook, och lägger upp några här från när jag och Linn var på Madame Tussauds Vaxmuseum häromdagen!












Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu