Dancing on the edge of the Hollywood sign

2012-05-13 07:35:21 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Godkväll!

Äntligen har jag ätit svensk mat!
Jag och Linn kom på den helt genialiska iden att åka till IKEA, så där åt vi köttbullar så det sprutade. Hela 15 (!!!) köttbullar, gissa om jag är mätt? Kommer antagligen rulla hem till Sverige.
I övrigt har dagen bjudit på turistattraktion vill jag lova.

Det var Griffith Park som gällde, där man har vacker utsikt över hela Los Angeles men framför allt Hollywood-skylten. Parken ligger uppe bakom Hollywood Hills och erbjuder fin natur. Amerikanarna kallar det för hiking, själv hävdar jag att Oxsjön hemma i Billdal utgör en större utmaning, men fint var det iallafall!
Det var liksom lite backigt, en grusväg och träd. Men hiking, det var det baskemig inte. Vi träffade på en rolig prick uppe på toppen som tyckte att jag verkade vara en riktig hikare och försökte få med mig i deras hiking-klubb. Vänligt men bestämt fick jag (tyvärr) avböja, tusan också!

Uppe vid skylten såg jag även de två första och enda djuren hittills (bortsett från stadens trehundratusen chihuahuaor (hur i hela friden stavas det?)) nämligen en minimal liten ödla och en skalbagge. Linn blev helt förskräckt, jag blev helt överförtjust. Efter att ha haft Tails, en gigantisk iguana, som granne i två månader tillsammans med fåglar, skorpioner, gecko-ödlor och porcupines, så var det kul att se lite "vilt". Hur vilt det var går att diskuteras....

Imorgon byter vi gympaskorna mot high heels och går på jakt i Beverly Center efter detsamma. Shopping står på schemat, och jag förväntar mig att mitt konto blir avsevärt lättare än det varit innan, dessvärre bör tilläggas.

Igår amerikaniserades jag lite mer, nämligen när vi blev "pulled over by the cops". Det var riktigt roligt, Linn stackarna skakade i förarsätet och jag bara njöt brevid. Den historian har vi skrattat åt nu i 24 timmar, och går inte att återberätta på en blogg. fråga mig sen ska ni få höra!


Har nu äntligen lyckats fixa till bilderna på Facebook (peppar peppar, ta i trä, knacka knack och allt man kan säga). Bjuder därför på lite bilder från de första dagarna i LA, resten finns fortfarande på kameran!
Enjoy!











Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu