Uppdatering fran Tulum!

2012-03-18 01:48:47 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Buenos noches!

Antligen internet, kanns som en sten lattar fran mitt brost.

Har sa mycket att skriva att det har antagligen kommer blir hogst forvirrat och valdig oklart, men vi ger det ett forsok.

Har nu kommit in i livet pa basen Pez Maya, som basen heter. For att beskriva var det ligger sa kan man saga att narmsta staden ar Tulum. Darifra aker man pa en liten grushog ut i djungeln, och helt plotsligt ar man framme. Laget kunde int bli mer amazing, vi bor pa stranden med palmer och kritvit sand som narmsta grannar.
Basen i sig ar valdigt simpel.

Man bor i sma "huts" av cement med natdorr, och for att komma till sjalva koket och basen promenerar man en liten sandvag. Man bor sex stycken i varje hut, och de jag bor med ar verkligen supersjyssta. Vi hjalps at med allting genom att man har olika "plikter". Kitchen Dutie ( forse alla med mat), Communal Dutie (stada toaletter och sopa), Grounds (kratta och halla snyggt) och slutligen Boats, forbereda batarna for dyk och sa vidare.

Den har veckan har varit valdigt blasig, vilket innebar att vi inte far ut batarna pa grund av alla vagor. Jag har dock gjort ett forsta dyk i havet, helt sjukt roligt och supersuperhaftigt.
Utover det har vi gjort massa confined water dives, alltsa dyk dar man ovar pa grundlaggande saker i en pool. Jag alskar det!!

Det jag trodde skulle bli helt omojligt (att lara sig alla koraller)visade sig ga som smort. jag har klarat provet med 95% ratt, och ska ova pa att identifiera i vatten sen. Jatteskoj!

Pa helgerna lamnar vi basen och aker ivag pa olika utflykter. Idag har jag och nio andra volontarer varit i Coba, vilket ar Mayaruiner med enorma pyramidformationer. Vi klattrade upp i en (tank dig att springa tva mil i en bastu, dar har du svarighetsgrtaden pa det), och hade en helt otrolig utsikt over djungeln. Efter det akte vi en "zip-line" over en sjo dar det finns massa krokodiler (aven kanda som Mayan Dolphins), valdigt haftigt!

Mexikanare ar inte sa jattebra pa det dar med tid och sa, vilket gjorde att vi missade bussen tillbaka till Tulum. Vi satt lite i knipa dar ett tag, eftersom Coba ar en miniliten ort och alting var stangt. Efter lite panik, mycket velande fram och tillbaka och riktigt mycket tur lyckades vi haffa tva taxis tillbaka. En resa pa en timma kostar ca 450 pesos, vilket ar 225 kronor i runda slangar, inte sarskilt dyrt.

Imorgon ska vi antagligen aka upp till Akumal, en strand dar man kan snorkla med skoldpaddor. Hoppas det blir 'planen, annars far vi se vart vinden for oss!

Efter en vecka med tvivelbar hygien (man duschar utomhus. Med hinkar. Med vatten som kommer fran en kala med krabbor och doda geckoodlor) sa langtar jag enormt efter en vanlig dusch! Nu ska jag springa tillbaa till hotellet (60kr per natt for ett bra hotell) och duscha. Sen blir det kak!

Forlat for en trakig uppdatering, men jag hinner inte skriva sa mycket.

Pussar och kramar, saknar er alla!


Kommentarer
Linn

Det later som om du har det riktigt roligt! jag lovar att du ska fa dusha hos mig nar du kommer till mig haha :)

2012-03-18 21:09:28

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu