Rubrik

2012-03-23 20:42:23 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Morning!

Eller snarare god formiddag.

Igar var det cenotesnorkling, vilket inte alls var en grotta. De flesta cenotes ar grottor, men det har var mer ett mangrovetrask omrad. Later ackligt, men det var hur haftigt som helst! Vattnet var arligt talat klarare an kranvatten, och man kunde latt dyka ner till botten och simma omkring, det var bara ca 6 meter djupt pa sina stallen.

Efter snorklingen blev det annu en varierad maltid, tacos. Yum.
Idag gor vi inte mycket, skulle besokt Tulumruinerna men efter att ha blivit avradd av flera personer sa skippar jag det faktiskt. Slosar istallet bort dagen genom att kaka frukost i timmar, sitta lite vid internet och sedan tillbaka till basen. Idag kanns vadret lugnare, sa hoppas pa dykning imorgon. Sa snart vi fatt vara certifikat kan man sticka ivag och dyka pa andra stallen. A r riktigt sugen pa Cozumel, och sa pratar jag och en annan tjej lite lost om att aka till Belize over en helg! Hade varit roligt.


En av de saker jag var lite skraj over med Mexico var hela drogkrigssituationen.
Tulum som vi ar i, ar jamfort med manga andra stader oerhort saker. MEN- det ar sista anhalten for konvojer innan Belize, vilket gor det till et stort tillhall for smuggling.
Poliserna patrullerar pa gatorna hela tiden, sa man kanner sig valdigt saker. Trots det finns det ett par gang har som ar ute efter att rana turister, sa man maste vara pa sin vakt.
Det ar valdigt utspritt med droger, och om jag hade varit intresserad (vilket jag inte ar) sa hade man latt kunnat fixa fram tunga droger pa valdigt kort tid. Hur som helst, haller man sig i skinnet och inte umgas med folk man inte borde umgas med, ar de thelt lugnt!

Sa, nu maste jag dra mig! Plikten (solen) kallar.

Kramis

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu