..

2012-03-31 21:29:09 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Hej igen :)

Ar vansinnigt uttrakad. Vi har inte bestamt oss for ifall vi ska till Playa an eller inte. Det ar val det mest negativa med folk har, de planerar vaaaldigt mycket saker men valdigt fa av planerna gar igenom. Tulum ar en oerhort liten stad och det finns inte mycket att fordriva tiden med. Just nu sitter vi bara pa internetcafeet och fordriver tiden sa gott det gar. Har forsokt koppla in kameran sa att jag kan ladda in bilder men det fungerar  inte!

Nu i veckan var vi en dag i en liten by som heter Punta Allen.
Tulum ar som sagt en liten stad, och nar man ska till var bas finns det bara en vag dit genom djungeln langs kusten. Om man fortsatter pa samma vag i ca en timma till sa kommer man till Punta Allen. PA ar en liten liten fiskeby som lever pa fiske och turism. Dar har GVI startat ett projekt i att lara invanarna engelska.

Vi var fyra volontarer och en staffmember som akte dit. Valeria, en av volontarerna ar Mexikanare och holl i det hela. Det var uppdelat i tva grupper, en beginner och en intermediate. De som var intermediate skulle kunna lite engelska, men jag vet inte om jag kan halla med om det. Vi hade med oss tavor och material med fraser som de skulle trana pa och lara sig.

Det var en valdigt rolig dag, och nar vi akte hem fick vi se solnedgangen over mangrovetrasken. Det var sa fint! :)

Vad jag verkligen saknar hemifran, ar min musik, kott och min egen sang.
Vi har en helt vegetarisk kosthallning pa basen. De flesta ratter bestar av bonor, linser, morotter, potatis eller ris och ibland pasta. Beroende pa vilken dag det ar har vi olika gronsaker.
Frukost bestar alltid av grot med frukt. Frukten har ar helt otrolig, och mangon smakar rent himmelrike. Pa fredagar far vi leveranser av varor, vilket innebar att ledarna lagar mat at oss. Det ar alltid samma; tortilla, guacamole, chorizo (stekt) och kyckling. Det ar sjukt gott, men man kanner anda att kyckling inte riktigt vager upp allt gott kott man missar...
Igar var vi flera stycken som var sa sugna pa kott, sa vi letade upp ett SteakHouse har i Tulum som vi blivit rekommenderade. Dar avnjot vi den godaste angus-steken som manskligheten fatt smaka. Herreegud vad gott det var!

Jag kan kanna att om en manad kommer jag att vara duktigt trott pa refried beans (svartgra sorja som ar mosade bonor).

Nej nu dor jag av tristess. Hej da!


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu