Cenote-snorkling

2012-03-22 19:49:37 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Tillbaka till Tulum!

Eftersom de fantastiska, alskade mexikanska vindarna inte har en tanke pa att sluta javlas med oss an, har det inte blivit nagon dykning. Borjar bli duktigt trott pa att doda omgang efter omgang av vara standradkortspel Hearts, Fools, Shithead och Bullshit...Hoppas vinden vander snart! (SNART)

Vi har hort att det ska bli battre vader till helgen, varfor vi tidigarelade varan ledighet. Det ar orsaken till att jag redan ar tillbaka i Tulum. Denna helgen tankte vi aka och snorkla i Cenotes, en stor grej har, man liksom snorklar och dyker i grottor. Imorgon ska vi antagligen utforska Tulum-ruinerna, ska bli trevligt!

De mexikanska restaurangerna ar ungefar lika kreativa som en sten, och alla (varenda en) erbjuder enchilladas, fajitas, tacos, tortillas, med kyckling. Inte mig emot, ni som kanner mig vet ju att jag kan ata tacos till midag, frukost, lunch och middag igen (sarskilt Lydia och Jennie ;)). Just nu skriker dock min aptit efter riktigt kott, och inte bara kyckling!

Trivs valdigt bra pa basen maste jag saga, trots dess enkelhet. Igar hittade jag en hogst ovalkommen gast bakom min lada med klader, namligen en spindel. De ar dock inte sa farliga och man ser de nastan aldrig. Om nagon av spindlarna laser det har, ber jag er hogst vanligen att dra nagot gammalt over er (som inte tillhor mig) och grava ner er i sanden, tack.
Vi har dessutom Zeus i var hut, en liten geckoodla som med liv och lust kastar sig over allt han kommer at, inklusive insekter som ar fyra ganger sa stor som han sjalv. Det uppskattas!
Utanfor hyddan har vi en annan invanare pa basen, namligen Tails som jag kallar honom. Han ligger och myser under ingangen till hyddan, och det enda man kan se ar hans randiga svans. Om inte han ligger dar pa kvallen, kanner jag mig inte trygg! Han ar var vakt-iguana.

Vi hade BeachOlympics igar med alla hyddor som tavlade mot varandra. Vart enda mal var att personalen inte skulle vinna, nagot vi misslyckades med a det grovsta. Med grenar som Snickers-atning utan hander, sumobrottning (...), trebent-skottkarre-race, chickenwrestling (brottning i vattnet) och irlandsk julafton krossade de oss alla. Jag tror det tjuvtranade. I ovrigt larde jag mig att det ar oerhort underhallande att se tva personer forsoka oppna och ata upp en helt smalt snickers med bara munnen och fotterna till hjalp. Jag vill inte ata snickers pa ett bra tag, behover jag namna det?

Hade en helt sjukt harlig kvall ocksa. Jag, Alistair, Ryan och Craig ockuperade de fyra hangmattorna nere pa stranden och lag och tittade pa stjarnhimlen. Den ar helt otrolig, det ar som en svart duk med spotlights. Lydia, du hade skattat dig lycklig! Somnade nastan av bara farten, men tillslut blev det lite for vindigt sa da fick vi ga in. Ska definitivt sova dar ute nagon natt!

har skaffat en mexikansk mobil med ett valdigt konstigt nummer som jag forsoker smsa med, men eftersom vi inte har tackning pa basen ar det en riktigt utmaning. Vi far se hur det hela utvecklar sig!

Nu borjar det dra sig mot Cenote-snorkling, sa jag ska ta och dra vidare!
Hoppas ni  har det bra, kraaamis!!


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu