Rescue-kurs, myggbett och tortillas

2012-04-29 00:26:46 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


God eftermiddag ladies and gentlemen!


Äntligen positionerad framför denna älskade dataskärm igen, som jag längtat. Eller?

Veckan som gatt har flugit förbi, och jag finner mig själv endast en vecka fran Los Angeles. Vad hände egentligen?
Jag vill erinera mig om att jag slängde in nagra negativa ord om myggor ´för ett par veckor sedan. Jag vill nu allra ödmjukast ta tillbaka allt jag sade, uppgradera det och slänga in en atombomb till de jävlarna.
En kväll den här veckan sa satt jag i langbyxor, fleecetröja och utsläppt har for att skydda mig. Vilken kroppsdel var inte täckt? Fötterna.
Vad gör närmsta myggan?

Närmsta myggan hämtar sin arme av kompisar, narmare bestamt 140 stycken, och de gar alla till gemensam attack mot min hogra fot.
Det stämmer, enbart min högra fot täcks i detta nu av 140 myggbett. Jag har inte raknat den andra foten.
De har bitit hälen, undersidan av foten, nagelbanden, ovansidan av foten, mellan tarna. Det ar rent plageri.

Jag har vaknat upp gratande tva ganger for att det gor sa ont, och for att jag kliar tills det gar hal. Och eftersom de sitter pa fotterna sa slutar det aldrig klia, sa jag har varit valdigt nara att bli mentalt stord. Inte riktigt där än. Eller?

I övrigt en underbar dykvecka! Rescue-kursen har paborjats och avslutats, det enda som aterstar innan jag ar rescuediver ar Helldive. Jag är nagot kopiöst nervös inför detta dyk, och tror att jag antagligen hinner kollapsa innan mandag nar testet ager rum. Skjut mig, tack.
Vi har tagit oss igenom diverse övningar, och nar Kenny i torsdags tog sig en promenad längs stranden fick han se 5 vansinnigt snygga Baywatch-medlemmar komma springande med grodfötter i högsta hugg, skrikandes; "I have an unresponsive diver at the surface, please alert EMS and prepare the oxygen!" innan vi kastade oss i vattnet och simmade i full galopp mot offret. Snyggt.

Skulle hälsat pa basta Laurence och Ryan i Mahahual den har helgen. Min brist av planering har dck satt käppar i hjulen för de planerna, eftersom enbart bussresan tar 4 timmar och klockan nu ar strax efter fem. :(:(
Dumma Julia.

Istället har jag, Marty, Craig och Manuel i vanlig ordning checkat in pa ChilamBalam (hihihi) och tankte avnjuta stek till middag. Mm-m-m! Apropa Manuel, jag rekommenderar er att kika in pa gvimexico.blogspot.com, dar han och Jemima postar de mest underbara inlagg! De ligger lite efter nu, men jag har hort inlaggen som ska komma och jag kan bara saga en sak; se fram emot rolig lasning!

Nu borjar Craig kolla irriterad pa mig har, har tagit lang tid pa mig, sa jag far avsluta inlagget! Slanger in ett par bilder!


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu