San Ignacio, Belize

2012-04-07 19:46:41 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Efter att ha gratit mig halvt fordarvad i Tulum dar jag tvingades saga hejda till volontarerna som aker nu, samt en tio timmars bussresa, befinner jag mig nu i en liten by i Belize. Har sagt hejda till varldens basta Patrick som aker tillbaka hem om ett par dagar, och massa andra. En del av de ska jag besoka eftersom de gor sin divemaster har i Mexico, men en del ser jag inte igen (snyft).

Kanns verkligen hemskt att de aker hem. Har bott med de har i en hel manad nu, de blir som ens familj nastan eftersom man bor sa nara varandra hela tiden. En del kommer jag inte sakna alls, men de jag kommit narmast kanns hemskt hemskt hemskt. Hoppas att de nya volontarerna som kommer i kvall ar lika bra som de forra!

Belize var det ja. Sju timmar pa en buss fran Tulum till Belize City, och vi kliver ut i en stad gjord av skrap. Bokstavligen. Det engelska ordet for det ar dodgy, och det ar sa sant sa sant. Verkligen slum, och inte sa sakert om kvallarna kan jag tanka mig. Vi valde att inte promenera omkring i stan sa tidigt pa morgonen, varfor vi sakert inte sag de bra delarna, men jag var inte sa lockad att lamna bussterminalen kan jag lova.

Istallet hoppade vi pa en gammal skrothog till San Ignacio, en liten by nara vastra gransen mot Guatemala. Har tankte vi leta upp ett hostel som vi blivit rekommenderade, uppe bland bergen, och imorgon vill vi gora nagon sorts utflykt. Det vager mellan grott-grej eller vattenfallsgrej. Vi far val se!

Har knappt dykt under veckan som gatt, men ett par dyk blev gjorda i fredags. Alskar verkligen dykning, ar sa roligt!

Ar valdigt trott after dena har langa resan (vi akte nattbuss, och ACn fungerade lite for bra sa det var ungefar lika varmt som i ett kylskap pa bussen) och skulle vilja laga mig ner pa gatan och sova en liten stund. Bara vila ogat. Ska inte gora det dock.

Vad jag dock ska gora, ar att dra mig. Far se om jag har tid att skriva imorgon eller pa mandag, annars ar jag radd att det drojer annu en vecka innan nasta uppdatering!
Hasta Luego!


Lilla San Ignacio

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu