Antligen helg!

2012-04-21 19:32:42 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Hejsan!

Veckan som har gatt har vadermassigt varit ganska kasst. Det har stormat och regnat, och jag har bokstavligt talat inte varit helt torr pa tre dagar. Men det ar ganska haftigt att vara ute nar det fullkomligt häller ner regn. För första gangen i mitt liv tog jag en dusch i regnet, underbart! Det har aven blivit en hel del vattenkrig. Normalt sett far vi inte slosa vatten eftersom vi ar beroende av att det regnar, men nar brunnen hotade att svamma over spelade det ingen roll hur mycket vatten vi anvande. Jag och Manuel tog saken i egna hander och hade vattenkriget of the year, var riktigt riktigt roligt. Det tog valdigt lang tid innan jag blev torr...

Pga av vadret har vi inte dykt jattemycket. Endast tre dyk har blivit gjorda under veckan. Snart kan jag och Craig borja med att gora practice-monitors, vilket ar nar man faktiskt samlar in vardefull information. Ska bli spannande! Igar nar vi dok simmade fem delfiner ovanfor oss, men vi var sa stenhart koncentrerade pa korallerna att vi missade dem allihop! Det ar helt galet vad man ar fokuserad, ratt som jag vande mig om var dar varldens storsta lionfish mitt framfor ogonen pa mig.

Ett dyk har blivit gjort med Rescue-coursen. Under den ovningen fick vi lara oss att handskas med trotta och panikslagna dykare, hur man narmer sig och vad man ska saga samt hur man agerar. Jag var fullkomligt slut efter det dyket, for tranarna vi har sparar inte pa krafterna. En gang nar jag skulle radda en som hade panik sa sjonk jag ner mot botten som man ska, men halvvags ner fick hon tag i min mask. Hon slet av den, sa utan mask fick jag ga upp igen, simmma for glatta livet for att komma undan, sjunka ner igen och sedan cirkulera runt henne tills jag kunda ta tag i hennes cylinder. Det var riktigt jobbigt! Men KUL! Och det ar sa roligt att det ar vi fem gamla volontarer som gor det for man komme varandra sa mycket narmare.

Den har helgen fyller en av killarna ar sa vi ska in till Playa del Carmen ikvall. Jag, Hollie, Craig och Dov akte in till Tulum redan igar och tankte sova. Det blev dock som det brukar, vi kakade pizza och gick vidare till en bar. Det ar sa roligt att bara sitta och prata och lara kanna varandra narmre. Craig och Dov sover i min hydda sa jag har vart ganska nara dem nu i snart atta veckor, de kanns mer som broder an nagot annat. Hollie och jag ar ocksa valdigt bra vanner, kommer verkligen sakna folk nar vi aker. Men nu tanker vi inte pa det!

Herregud den har veckan har gatt sa fort att jag inte ens minns vad vi har gjort.
Forra helgen nar vi dok i cenotesen var kul.
Jag gillade det, men jag foredrar anda havet. Det ar nagot speciellt med havet.
Tyckte verkligen att det var svarare att kontrollera min buoyancy ocksa, normalt sett ar det inte sa svart.

En  av cenoten som vi var i var mer byggd som en grotta, varfor vi fick simma pa led. Nar vi skulle ut fick jag leda ut folk. Det var verkligen en provning. Det var valdigt morkt och min lampa var riktigt dalig. Dessutom sa immade mitt cyklop igen hela tiden sa jag sag ingenting. Jag sag inte ens linan som jag skulle folja. Det gjorde sa att jag hela tiden fick fylla min mask med vatten och sedan tomma igen for att kunna se. Ja det ar inte nagot jag vill gora om...

Hur som helst, ha en superbra helg alla, nu maste jag rusa!
Kramar


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu